Continu verbeteren
Kwaliteit vinden we ontzettend belangrijk. Daarom zijn wij steeds bezig onszelf en de organisatie te ontwikkelen en te verbeteren. Om dit gestructureerd te doen gebruiken we verschillende hulpmiddelen. Zo gebruiken wij een gedegen kwaliteitssysteem (HKZ) om planmatig te werken aan het verbeteren van onze organisatieprocessen.
Daarnaast meten we continu de cliënttevredenheid van u als onze klant. Uw informatie geeft ons inzicht in waar wij onszelf nog verder kunnen ontwikkelen.
Kwaliteitsgericht werken staat hoog in het vaandel
Het Azora Advies- en behandelcentrum heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan. Om dit blijvend aan te tonen zijn wij voor de eerstelijns praktijken voor diëtetiek, ergotherapie, fysiotherapie en logopedie ISO9001 gecertificeerd. Organisaties die aan de kwaliteitseisen van de ISO9001 voldoen, tonen aan dat ze:
- De zaken intern goed op orde hebben
- De klant principieel centraal stellen
- Betrouwbare resultaten kunnen presenteren
- Voortdurend werken aan het verbeteren van de zorg- en dienstverlening
ISO9001 staat voor duurzame kwaliteitsverbetering: onafhankelijk en betrouwbaar. Ons certificaat nummer is: KSC-K98492/01
Uw mening telt!
Het team van fysiotherapeuten van het Azora Advies -en behandelcentrum vindt het structureel meten en waarborgen van kwaliteit erg belangrijk. Hiermee kunnen we u de best mogelijke zorg bieden. In december 2021 zijn wij daarom als praktijk aangesloten bij het kwaliteitshuis fysiotherapie. Dit is een register waarbij praktijken structureel anonieme data aanleveren dat getoetst kan worden op kwaliteitseisen. U kunt hierover meer informatie vinden op www.kwaliteitshuisfysiotherapie.nl
Wij willen hier zoveel mogelijk data voor aanleveren zodat wij kunnen werken aan kwaliteitsverbetering. De data die wordt aangeleverd is compleet anoniem en wordt niet gedeeld met derden. Het betreft geen persoonlijke details, alleen cijfers. Hierbij kunt u denken aan het aantal behandelingen dat heeft plaatsgevonden of het aantal meetinstrumenten die uw fysiotherapeut heeft afgenomen. Daarnaast sturen wij u aan het eind van elke behandeltraject (maximaal één keer per 365 dagen) een vragenlijst per e-mail. Hier staan vragen in zoals: “Hoe ervaarde u de informatievoorziening van uw behandelaar?” of “Luisterde uw behandelaar goed naar uw klachten?”. Op deze manier verzamelen wij informatie over de kwaliteit van onze behandelingen. Deze vragenlijst is anoniem en het invullen duurt slechts 5 tot 10 minuten.
Bij de intake vragen wij u of u bezwaar heeft tegen het anoniem verzamelen of delen van uw data. Bij geen bezwaar neemt u automatisch deel aan de data aanlevering en ontvangt u een e-mail van ons aan het eind van het behandeltraject. Wij danken u voor uw medewerking.
Duurzaamheid
Azora Advies- en behandelcentrum heeft duurzaamheid hoog op de agenda staan. Zo zijn we continu aan het kijken hoe we energie kunnen besparen, verspilling kunnen voorkomen en CO2 uitstoot kunnen beperken. Dit heeft niet alleen betrekking op elektra en gas, maar ook op andere vlakken, zoals dubbelzijdig printen in plaats van enkelzijdig en wordt het afval CO2 neutraal verwerkt. Daarnaast wordt er voor iedere locatie van Azora een besparingsplan opgesteld om te zien waar nog meer verbeteringen mogelijk zijn.